The high-impact sales manager

Niewielka w formie i objętości lecz bogata w cenne uwagi, praca autorstwa założycieli Sales Readiness Group. Książka, a w zasadzie mocno rozbudowana broszura, kryjąca w sobie konkretne narzędzia i sprawdzone rady. Nie jest to pozycja, której mocną stroną jest teoria wręcz przeciwnie została sprowadzona do niezbędnego minimum. W zamian otrzymujemy to czego tak naprawdę oczekujemy od poradników pisanych przez praktyków. I ten pragmatyzm wyczuwa się na każdej stronie. Autorami są założyciele i konsultanci jednej z bardziej znanych firm szkoleniowo-doradczej, specjalizujący się w podnoszeniu efektywności działań sprzedażowych oraz kreowaniu skutecznych zespołów sprzedażowych. Z książki dowiemy się w jaki sposób wyjść poza rutynę i uwolnić potencjał sprzedażowy drzemiący we własnym zespole. Zatem jak budować zespół już na etapie kompletowania jego członków, jak zarządzać wydajnością bazując na zachowaniach, które napędzają i motywują do działań, w jaki sposób pracować na rzetelnych prognozach i jak je sporządzać, jak być coachem dla swojego zespołu i jak indywidualnie pracować z handlowcami (temu zagadnieniu poświęcono sporo uwagi, wychodząc z założenia, że menedżer to nie tylko osoba, która wymaga ale przede wszystkim wspomaga i ukierunkowuje). Nie ma tu technik sprzedażowych, opowieści o modelach komunikacji. Nic z tego. Na stronach zawarte są porady czysto techniczne, wymagające rzecz jasna adaptacji do własnej sytuacji, ale są to najczęściej drobne modyfikacje. Po przeczytaniu opracowania nie zostaje się zatem z jakże częstymi pytaniami: od czego zacząć, jak się za to zabrać.  Wręcz przeciwnie, pozostajemy z dziwnym uczuciem niesamowitej pewności siebie, iż większość opisanych tam działań i sugestii jest do zrealizowania (są gotowe wzorce, tabele), i że można to zrobić samodzielnie. Podtytuł książki: „praktyczny poradnik” faktycznie oddaje zawartość: użyteczność i możliwość natychmiastowej implementacji.

Powiada się, że to co najprostsze okazuje się być najlepszym.  Właśnie takie podejście i taki język towarzyszy lekturze niniejszej publikacji. Dawno nie czytałem podobnie profesjonalnej (od strony praktycznej) treści, z czystym sumieniem polecam wszystkim szefom sprzedaży.

Wydawca: Sales Readiness Group

Maciej Kowalski avbc Polska

VSPA Design
Facebook