Nauka prezentacji
Ogromna wiedza, doświadczenie i przygotowany pokaz slajdów nie gwarantują udanej (skutecznej) prezentacji czy wystąpienia publicznego. Są osoby, o których mówimy, że to „urodzeni mówcy”. Brylują na scenie, są swobodni, dowcipni, mają doskonałą dykcję. Ale czy efektem prezentacji ma być zapamiętanie prowadzącego czy materiału, który chciał nam pokazać? Przeciwieństwem są doskonale przygotowane prezentacje multimedialne gdzie prezenter „mamrocze” jednostajnym tonem treść każdego slajdu, w języku mało zrozumiałym dla odbiorcy i domiar wszystkiego okazuje się że ma brudne buty …
A może na początek należy zastanowić się jaki generalnie jest cel danej prezentacji? Co chcemy osiągnąć, co ma się zadziać, co określimy mianem sukcesu?
Właściwa a co za tym idzie, skuteczna prezentacja to umiejętność, na którą składa się wiele czynników i wszystkie są ważne, co oznacza, że nie powinno się ich pominąć. Dotyczy to zarówno prezentacji produktowych dla Klientów, prezentacji własnych pomysłów (wyników finansowych) przed gronem recenzentów ale również wystąpień publicznych przed ogromnym audytorium a nawet pracy podczas wydarzenia jakim są targi – gdzie prezentujemy siebie, organizację na obcym terenie.
Prezentacja to zaplanowana czynność, nastawiona na realizację konkretnego celu, gdzie prezenter i treść muszą być ze sobą spójne a wykorzystane „narzędzia/środki” dobrane adekwatnie do sytuacji i percepcji odbiorcy.