Konkurs ofert i autoprezentacja

Konkurs ofert lub autoprezentacja – w literaturze obcej nazywana „konkursem piękności” (Beauty Contest), to spotkanie w trakcie którego zadaniem sprzedawcy jest pokazać się i swoją ofertę od jak najlepszej strony – tak aby zdobyć zlecenie (lub przyzwolenie Klienta na dalsze rozmowy). Tak jak modelki na wybiegu – handlowiec musi „sprzedać” siebie i ofertę. Niestety, praktyka pokazuje, że zbyt wiele „urody” może powodować efekt odwrotny od zamierzonego.

W trakcie tego treningu – pomagamy uczestnikom w planowaniu , realizacji i ocenie spotkań prezentacyjnych, a także w przygotowaniu dalszych działań, jakie są konieczne, by uzyskać przewagę nad konkurencją.

 KOnkurs

 

Interpretacja wymagań lub dokumentacji przetargowej

  • Czego dokładnie oczekuje Klient, czy kluczowe wymagania są jasne, jak je precyzować?
  • Jak czytać zapytanie ofertowe – między wierszami, czyli co kryje się pod treścią oficjalną?

Zbieranie informacji przed przygotowaniem dokumentów

  • Powiązania informacyjne – jak analizować źródła dokumentów
  • Badanie jest ważne: jak poszukiwać informacji powiązanych z zapytaniem?

Przygotowanie danych do prezentacji

  • Ile należy pokazać i jak przygotować naprawdę dobrą prezentację?
  • Różnica pomiędzy prezentacją a materiałami informacyjnymi

Opowieść w konkursie

  • Jak przygotować przekonywującą historię?
  • Jak wywrzeć właściwe wrażenie

Umiejętne budowanie przewagi konkurencyjnej

  • Zachowania i oczekiwania odbiorców podczas prezentacji pierwszego kontaktu
  • Jak wyróżnić się od konkurencji w odważny, ale przemyślany sposób?

Opanowanie krytycznych pytań i zastrzeżeń podczas prezentacji

  • Jak pewnie radzić sobie w trudnych sytuacjach?
  • Stres pod kontrolą: Jak zarządzać swoimi emocjami?

Uzyskanie wstępnej akceptacji i praca z „łańcuchem potwierdzeń”

  • Prawidłowe zachowanie w końcowej fazie prezentacji
  • Zachowanie po realizacji „konkursu piękności”
Oferta warsztatowa prezentowanego zakresu nie wyczerpuje złożoności problemu. Zgodnie z naszą metodyką, każdorazowo jest dopasowywana indywidualnie, w zależności od wielkości organizacji, grupy docelowej, rodzaju i zakresu projektowanych do przeprowadzenia zmian.
VSPA Design
Facebook