Konkurs ofert i autoprezentacja
Konkurs ofert lub autoprezentacja – w literaturze obcej nazywana „konkursem piękności” (Beauty Contest), to spotkanie w trakcie którego zadaniem sprzedawcy jest pokazać się i swoją ofertę od jak najlepszej strony – tak aby zdobyć zlecenie (lub przyzwolenie Klienta na dalsze rozmowy). Tak jak modelki na wybiegu – handlowiec musi „sprzedać” siebie i ofertę. Niestety, praktyka pokazuje, że zbyt wiele „urody” może powodować efekt odwrotny od zamierzonego.
W trakcie tego treningu – pomagamy uczestnikom w planowaniu , realizacji i ocenie spotkań prezentacyjnych, a także w przygotowaniu dalszych działań, jakie są konieczne, by uzyskać przewagę nad konkurencją.
Interpretacja wymagań lub dokumentacji przetargowej
- Czego dokładnie oczekuje Klient, czy kluczowe wymagania są jasne, jak je precyzować?
- Jak czytać zapytanie ofertowe – między wierszami, czyli co kryje się pod treścią oficjalną?
Zbieranie informacji przed przygotowaniem dokumentów
- Powiązania informacyjne – jak analizować źródła dokumentów
- Badanie jest ważne: jak poszukiwać informacji powiązanych z zapytaniem?
Przygotowanie danych do prezentacji
- Ile należy pokazać i jak przygotować naprawdę dobrą prezentację?
- Różnica pomiędzy prezentacją a materiałami informacyjnymi
Opowieść w konkursie
- Jak przygotować przekonywującą historię?
- Jak wywrzeć właściwe wrażenie
Umiejętne budowanie przewagi konkurencyjnej
- Zachowania i oczekiwania odbiorców podczas prezentacji pierwszego kontaktu
- Jak wyróżnić się od konkurencji w odważny, ale przemyślany sposób?
Opanowanie krytycznych pytań i zastrzeżeń podczas prezentacji
- Jak pewnie radzić sobie w trudnych sytuacjach?
- Stres pod kontrolą: Jak zarządzać swoimi emocjami?
Uzyskanie wstępnej akceptacji i praca z „łańcuchem potwierdzeń”
- Prawidłowe zachowanie w końcowej fazie prezentacji
- Zachowanie po realizacji „konkursu piękności”