Negocjacje cenowe
Warsztaty z negocjacji cenowych, pomagają w sytuacjach gdy po spełnieniu (teoretycznie i w mniemaniu negocjatorów) wszystkich dodatkowych elementów, jedynym czynnikiem pozostaje cena. W obecnych czasach większość z nas powie, że negocjacje sprowadzają się tylko do uzgodnienia (czytaj: obniżenia ceny). Co jest i nie jest prawdą. A skoro nie jest – to znaczy, że są sytuacje w których nie trzeba ceny obniżać a wręcz udaje się ją podnieść (oczywiście nie bez pokrycia). Warsztaty z negocjacji cenowych najlepiej sprawdzają się w formacie Reality Parcours® i taką też formułę zawsze proponujemy.
Kto nie ma niczego do zaoferowania, oferuje niską cenę… Carl Benz
50% sprzedawców dokonuje obniżenia ceny nie będąc o to proszonym!!! Są przekonani, że wychodząc z inicjatywą rabatu, zwiększą szansę sprzedażową. Na niektórych Klientów magia słowa „rabat” działa. Cieszą się, że sprzedawca ich polubił oferując niższą cenę na wejściu. Jednak w przypadku wytrawnych graczy, taka strategia się nie sprawdza. Sprzedawca jednym ruchem obniża swoją pozycję negocjacyjną i rentowność transakcji. Jego słabość na każdym etapie negocjacji zostaje bezwzględnie wykorzystana.
Prawda jest jednak brutalna. Negocjowanie cen (10 podstawowych błędów w negocjacjach cenowych) często decyduje o porażce lub sukcesie handlowym. Strategiczne podejście wobec tej fazy negocjacji pomaga skutecznie kontrolować proces z korzyścią dla sprzedawcy oraz pomyślnie egzekwować swoje oczekiwania cenowe.
Na warsztatach uczestnicy poznają kluczowe czynniki sukcesu, ćwiczą sprawdzone strategie sprzedażowe i strategie negocjacji cen. Pod okiem trenera praktykują techniki dialogu, które doskonale sprawdzają się w codziennej sprzedaży.
Rabat, zło konieczne w sprzedaży?
- Przemyślenia dotyczące postawy
- Negocjacje cenowe są wliczone w cenę
W jaki sposób podejść do negocjacji cenowych
- Postawa i pewność siebie (zobacz jak przygotować się mentalnie)
- Kluczowe przygotowanie „przed”
Rozpoznanie i ocena oczekiwań Klienta
- Argumentacja Klienta i przybranie odpowiedniej pozycji własnej
- Prawidłowe negocjacje z profesjonalnym Kupcem lub grupą zakupową
Przepisy, prawo handlowe, reguły gry …
- Jak uniknąć przykrych niespodzianek? Na co zwrócić uwagę w negocjacjach z dużymi organizacjami?
- Lepsze zrozumienie Klienta i lepsza współpraca
Jak skutecznie kontrolować negocjacje cenowe
- Wszyscy szczęśliwi? Czy to w ogóle jest możliwe?
- Jak profesjonalnie radzić sobie z partnerem negocjacyjnym w trakcie i po negocjacjach?
10 strategii skutecznego egzekwowania ceny
- Praktyczne, łatwe w zastosowaniu strategie negocjacyjne
- Jak uniknąć elementarnych błędów?
Gra zespołowa
- Rozkład sił, gdy nie negocjujesz sam
- Rozdział „ról”, scenariusz „gry”, hierarchia i kompetencje
„Wilk syty” czy to widać?
- Kiedy wilk jest syty? Kiedy to widać a kiedy nie?
- Kontrola własnych emocji?
Umiejętności negocjacyjne zaczynają się tam gdzie kończą się słowa …
- Mowa ciała kompetentnego sprzedawcy
- Tricki znane kupcom
Coś więcej aniżeli tylko cena: jak wyeksponować inne korzyści
- Prezentacja dodatkowych wartości w ofercie
- Właściwe argumentowanie zalet
Typologia Klienta: jak dobierać narzędzia w zależności do typu?
- Analiza preferencji i zachowań
- Właściwe strategie dla każdego typu Klienta
Oferta warsztatowa prezentowanego zakresu nie wyczerpuje złożoności problemu. Zgodnie z naszą metodyką, każdorazowo jest dopasowywana indywidualnie, w zależności od wielkości organizacji, grupy docelowej, rodzaju i zakresu projektowanych do przeprowadzenia zmian.