Negocjacje zakupowe
Rola i znaczenie procesu zakupowego w życiu firmy jest ogromna i stale się zwiększa. Departamenty/kupcy odpowiedzialni za realizację polityki zakupowej stają w obliczu nowych wyzwań: wzrost obrotów z dostawcami, presja cenowa, procesy konsolidacyjne na rynku. Pozytywne pertraktacje z dostawcami, poza procedurami logistycznymi stanowią najistotniejszy element mający wpływ na optymalizację zaopatrzenia firm. Właściwe przygotowanie, umiejętne wykorzystanie sprawdzonych strategii i technik negocjacyjnych zwielokrotniają szansę na osiąganie zakładanych celów.
Sukces w negocjacjach zakupowych bardzo często przekłada się na konkurencyjność rynkową firmy, zatem nie powinien być bagatelizowany, dlatego inwestycja w szkolenia negocjacyjne zwraca się z nawiązką.
Struktura procesu zakupowego
Od strategii przedsiębiorstw do strategii zakupów
- Strategie, cele, zadania, relacje,
- Świadomość i wieloaspektowość potencjału zysku w zakupach,
Metody i narzędzia wykorzystywane w praktyce zakupowej
- Systematyczne badania i analizy rynku zakupów; Źródła informacji,
- Techniki analizy: analiza ABC, analiza produktów / wartość,
Kluczowe elementy zachowania
- Podstawy komunikacji,
- Podstawy Modelu Harwardzkiego,
Kupcy i ich możliwości negocjacyjne
- Fazy negocjacji: przygotowanie strukturalne,
- Konsekwencja i ciągłość realizacji,
Kto pyta, prowadzi: prowadzenie rozmowy poprzez zadawanie pytań
- Taktyki i strategie argumentacji,
- Manipulacje: rozpoznawanie i obrona,
Ostateczna rozgrywka: negocjacje cenowe
- Jak zabezpieczyć „najlepszą” cenę dla Twojego przedsięwzięcia,
- Przegląd strategii obrony cen,
Profesjonalna radzenie sobie z reklamacjami
- Panowanie nad emocjami: zmiana punktu widzenia,
- Pozytywne wykorzystanie reklamacji.