Aktywność sprzedażowa w rozmowie telefonicznej
Zaangażowanie pracowników niesprzedażowych (Backoffice) do procesu sprzedażowego nabiera ogromnego znaczenia. Pracownicy administracyjni, działu marketing a nawet serwisu – wszyscy, którzy mają kontakt ze światem zewnętrznym, mogą stać się dodatkowym nośnikiem informacji, dodatkową siłą sprzedażową. Częste kontakty telefoniczne pracowników BackOffice z kooperantami stanowią doskonałą okazję do przedstawienia oferty lub wybadania potrzeb w trakcie rutynowej rozmowy. Zaletą takich kontaktów jest fakt, iż nie są one nastawione na realizację planów – zatem odbywają się w atmosferze bezinteresowności obu stron.
Aktywność pracowników Backoffice
Image firmy w rozmowie telefonicznej
- Właściwe odebranie rozmowy – nie zmarnuj szansy
- Co robić a czego nie robić?
Optymalizacja głosu i języka
- W jaki sposób szybko wzmocnić konwersację telefoniczną?
- Profesjonalne techniki i metody kontroli głosem
Rozpoznawanie i ugruntowanie potrzeb Klienta za pomocą technik zadawania pytań
- Dobrze zadane pytania: trzy fazy zadawania pytań
- Aktywne zbieranie informacji i generowanie sprzedaży
Partnerska rozmowa telefoniczna
- Aktywne słuchanie i dobre rozumienie Klienta
- Jak w pełni skupić się na konwersacji rozmówcą?
Rozpoznanie i wykorzystanie potencjału Cross-selling i Up-selling
- Które strategie są odpowiednie do zainicjowania sprzedaży?
- Unikanie błędów i sprzedaż bez presji
Radzenie sobie z obiekcjami
- Jak skutecznie unikać i radzić sobie z obiekcjami?
- Prowadzenie rozmów z minimalną redukcją ceny
Techniki kończenia rozmów telefonicznych
- Wykorzystanie okazji pojawiających się w rozmowie telefonicznej
- Zbyt duży nacisk może zniszczyć relacje.