MiFID II – warsztaty komunikacji
Pozytywne doświadczenie Klienta w rozmowie doradczej.
Wprowadzenie dyrektywy MiFID II wnosi sporą zmianę w zakresie ochrony inwestorów. Z punktu widzenia Klienta, daje większe poczucie bezpieczeństwa poprzez wdrożenie szeregu zmian i nałożenie obowiązków informacyjnych w zakresie doradzania inwestycyjnego oraz zarządzania powierzonymi aktywami (Wealth management):
- dokładniejszy i precyzyjniejszy wywiad z Klientem a przez to większą adekwatność proponowanej inwestycji,
- bardziej rygorystyczną analizę skłonności i odporności na ryzyko,
- regularny przegląd i aktualizacja danych Klienta,
- kompleksową analizę sytuacji finansowej Klienta i planowanie w odniesieniu do aktualnej sytuacji życiowej,
-
pełną dokumentację wraz z nagrywanie rozmów oraz jawność wszystkich kosztów.
5 pytań dotyczących MiFID II najczęściej do nas kierowanych
MiFID II – Koszmar doradztwa inwestycyjnego?
Dla Doradcy Klienta, MiFID II stanowi prawdziwe wyzwanie: jego dotychczasowa komunikacja z Klientem zmienia się w mgnieniu oka. Aby zapewnić planowany efekt, Doradca bardziej niż kiedykolwiek będzie musiał działać w interesie Klienta. Czy Doradca bankowy jest tego świadomy i odpowiednio wyczulony? Czy praktykowany dotąd standard rozmowy z Klientem jest wystarczający?
Nasze szkolenie przygotowuje Doradcę do rzeczywistości, która zawita w styczniu 2018
Treść szkolenia obejmuje zagadnienia:
Postawa zorientowana na Klienta
- Cel główny: zapewnienie satysfakcji i lojalności Klienta pomimo skomplikowanych i zniechęcających procedur MiFID II
- zapewnienie jakości relacji na linii Klient-Doradca, pomimo nowych i nietypowych procedur i obowiązków w rozmowach sprzedażowych (np. ankiety)
- Zmniejszenie stresu i dyskomfortu dla Klienta i Doradcy – uzyskanie właściwego efektu
Przygotowanie i agenda
- Wprowadzenie i agenda rozmowy z (nowymi) Klientami w kontekście zgodności z regulacjami
- Co brać pod uwagę przygotowując się do rozmowy, która będzie obowiązywać od 2018 roku
Komunikacja i strategie konwersacji
- 5 umiejętności taktycznych (struktura profesjonalnej rozmowy – metodyka)
- 5 kompetencji komunikacyjnych (podejście empatyczne)
Wykorzystanie MiFID II dla dodatkowych okazji
- Jak przełożyć wymagania regulacyjne na dodatkowe możliwości dla biznesu bankowego
- Użycie złożonych pytań w celu dotarcia do „wnętrza” Klienta (np. określenie zdolności do ryzyka)
- Profesjonalna i efektywna prezentacja warunków i opłat (prowizji)
Opanowanie w trudnych sytuacjach:
- Spójna argumentacja oraz radzenie sobie z przewidywanymi oporem i wątpliwościami (np. zarządzanie aktywami)
- Szansa dla pogłębienia przyszłych relacji z Klientem (Share of Wallet, zarządzanie lojalnością)
MiFID II – interaktywne warsztaty dla Doradców
Szkolenie zakłada intensywny trening dla Doradców Klienta w zakresie prowadzenia profesjonalnej rozmowy w zgodzie z wytycznymi MiFID II, z wykorzystaniem podejścia bazującego na empatii (pozytywne doświadczenie doradcze).
- Bez marnowania czasu na długotrwałe zajęcia
- Niezwykle pozytywny efekt na relacje z Klientem
- Zbilansowana ilość i treść z formatem warsztatów
Format obejmuje 1 lub 2 dniowe szkolenia dla maksymalnie 12 uczestników z udziałem aktora biznesowego w roli Klienta.
Poza pracą na bazie symulowanych zachowań w wykonaniu aktorów biznesowych, Uczestnicy warsztatów wypracowują zbiór najlepszych i działających praktyk (best practicies checklist), a od stycznia do marca 2018 otrzymują interaktywne monity dotyczące treści zajęć.
Wysoce interaktywna formuła warsztatowa zaprojektowana została z myślą o konsultantach bankowości prywatnej, doradcach zasobów Klienta (Wealth Management manager), doradcach finansowych, brokerach i maklerach giełdowych i osobach zajmujących się doradztwem inwestycyjnym w instrumenty finansowe.
- 5 umiejętności taktycznych (struktura profesjonalnej rozmowy: metodyka)
- 5 kompetencji komunikacyjnych (podejście empatyczne)
Cele szkolenia:
- Uczestnik uświadamia sobie znaczenie i wagę treści, właściwie przygotowanej, wyważonej ale zorientowanej na cel rozmowy z Klientem,
- Uczestnik potrafi poradzić sobie w przyjazny sposób z przypuszczalnymi wątpliwości i obiekcjami Klienta,
- Uczestnik potrafi przekonująco zaoferować inne usługi doradcze,
- Uczestnik pewnie porusza się na obu poziomach komunikacji (formalnej i merytorycznej),
- Uczestnik dysponuje opowiadaniem, która objaśnia podstawowe aspekty MiFID II.
Dodatkowe szczegóły:
- Format: 1 lub 2 dniowe warsztaty
- Dzień pierwszy: praca z trenerem, dzień drugi: praca z trenerem i aktorem biznesowym
- Godziny zajęć: każdorazowo 9.00 – 17.00
- Miejsce: zewnętrzna sala szkoleniowa lub pomieszczenie udostępnione przez Zleceniodawcę
- Ilość uczestników: maks. 12 osób
- Metoda: wysoce interaktywna z kluczowymi pojęciami i symulacjami (aktor biznesowy)
- Materiały: zbiór skutecznych praktyk
- Monit via email dla każdego Uczestnika w okresie styczeń-marzec 2018