Zdobywanie nowych Klientów
Tempo zmian i coraz trudniejsze warunki na rynku sprawiają, że zdobywanie nowych Klientów przez bank stanowi istotny element strategii rozwoju. Doskonała obsługa i fachowe doradztwo nie są już gwarantem wzrostu. Wbudowanie aktywnego pozyskiwania Klienta (hunting) w model biznesowy organizacji bezspornie powiększa potencjał rozwojowy. Jednak dla sporej grupy doradców Klienta zadanie takie stanowi wysoką przeszkodę emocjonalną.
W szkoleniu chodzi nie tylko o zrozumienie i przekonanie do koncepcji pozyskiwania nowych Klientów ale również o wytworzenie kultury sprzyjającej aktywnej sprzedaży i utrwaleniu takiej postawy wśród pracowników banku.
Niezwykle istotna jest zatem nauka inicjowania relacji z potencjalnymi Klientami. Nacisk kładziony jest na umiejętności niezbędne w prowadzeniu pogłębionego wywiadu, przy jednoczesnej prezentacji usług bankowych oraz budowie zaufania do banku.
Zdobywanie Klienta – zmiana paradygmatu
- uwarunkowania mentalne – wyjście ze strefy komfortu,
- mocna argumentacja w rozmowie z potencjalnym Klientem.
Dyskretny kontakt – filozofia każdego banku
- Uświadomienie: w jaki sposób mogę się utrzymać w konkurencyjnym środowisku?
- Realne pozyskiwanie: uczciwa i szczera sprzedaż.
Typy rozmów które można wykorzystać w celu pozyskania Klienta
- rozmowa pozyskująca: wywiad, prezentacja, Story Telling, argumentacja na rzecz banku, przekonanie i domknięcie,
- rozmowa rekomendacyjna: profesjonalna prośba o polecenie, szczegółowe uzgodnienia dotyczące formy i istoty rekomendacji,
- rozmowa na evencie: budowa kontaktu, pogawędka, dyskretne porozumienie, networking,
- poszerzanie portfela produktowego (share of wallet): inicjowanie cross sellingu, argumentacja na rzecz instrumentów połączonych,
- inne rozmowy: odzyskanie utraconego Klienta, cold calling.
Streszczenie: Dla kogo jesteśmy? Co nas wyróżnia? Dlaczego warto z nami działać?
- Prezentacja w rozmowie z Klientem,
- Jakie USP (unikalna wartość oferty) i w jakich sytuacjach przywołać?
Postrzeganie Klienta całościowo (cross selling i pozostałe produkty) już na etapie pierwszej rozmowy
- Argumenty za intensywniejszym inwestowaniem,
- Jakie korzyści są wtedy dla Klienta?
Dobry automarketing (Prezentacja niezależnego i stałego doradcy Klienta)
- Postawa i wrażenie w pozyskiwaniu Klienta,
- Zwracanie uwagi na mowę ciała i interpretacja.
Radzenie sobie z obiekcjami i agresywną argumentacją
- Metoda AFPU – szybka i ukierunkowana pomoc,
- Opanowanie w trudnych sytuacjach,
7 kroków – uporządkowany system kontaktu
- Plan dalszych działań,
- Sformułowania do kolejnej rozmowy.
Dodatkowe informacje tutaj.