Praca z zespołem (Teamwork)
Do zadań menedżera należy optymalizowanie i usprawnianie pracy zespołu, którym kieruje innymi . Istnieje szereg metod praktycznych, które czynią pracę zespołową(TEAMWORK) możliwą a zarazem zwiększają kompetencje menedżerskie, wpływając na lepsze zrozumienie siebie, członków zespołu oraz relacji zachodzących w grupie. Im lepsza współpraca w zespole, tym efektywniejsze osiąganie zakładanych celów.
Zdolność skutecznego kierowania grupą ludzi, oznacza gotowość do przewodzenia różnym typom osobowości, umiejętność motywowania i wspierania ich w realizacji obowiązków zawodowych. To również akceptacja różnic i sposobów współpracy pomiędzy członkami ekipy a także ogromny osobisty wkład w rozwój dynamiki grupy.
Warsztaty skierowane są do menedżerów, którzy pragną „udoskonalić” komunikację i zasady współpracy w zespołach, oraz dokonać skokowej zmiany w orientacji grupy na efektywną realizację wspólnych celów.
Krytyczne czynniki sukcesu profesjonalnej pracy zespołowej
- Procesy decyzyjne w zespołach, idealne układy w zespołach
- Zespołowe reguły gry, w jaki sposób generować pozytywne wzmocnienie (dodatnie)
Skuteczne zarządzanie zespołem
- Style przywództwa, jaki jest preferowany przeze mnie?
- Diagnozowanie i wykorzystywanie dynamiki zespołu
Właściwa obserwacja i komunikacja
- Zbieranie, przetwarzanie i przekazywanie informacji
- Wzmożona uwaga i świadome rozpoznanie: zasady komunikacji
Rozwiązywanie sytuacji trudnych w zespołach
- Wykrywanie i rozpoznawanie konfliktów: typowe strategie rozwiązywania
- Sytuacje nietypowe i dobór strategii
Motywowanie i współpraca
- Jak motywacja wpływa na zespół
- Kooperacja w ramach zespołu i organizacji
Praca zespołu zorientowana na cele
- Planowanie celu i kontrola realizacji
- Zespołowe planowanie, kontrolowanie i dążenie do celu
Metody moderacyjne w pracy zespołowej
- Zastosowanie metod moderacyjnych
- Podstawy i wykorzystanie metod w celu aktywizacji ogólnego zaangażowania
Oferta warsztatowa prezentowanego zakresu nie wyczerpuje złożoności problemu. Zgodnie z naszą metodyką, każdorazowo jest dopasowywana indywidualnie, w zależności od wielkości organizacji, grupy docelowej, rodzaju i zakresu projektowanych do przeprowadzenia zmian.