Zarządzanie w sprzedaży
Od pracowników działów handlowych oczekuje się głównie wyników sprzedażowych. Ideałem jest płynna realizacja planów a marzeniem ich przekraczanie. A jakie są oczekiwania wobec Ciebie, jako menedżera, zarządzającego procesem oraz zespołem sprzedawców? Co robić w przypadku, gdy Twoi pracownicy (a zatem i Ty) przez dłuższy okres nie osiągają zakładanych celów?
Istotne i pożądane sposoby postępowania muszą być odzwierciedlone w konsekwentnym postępowaniu menedżera. Podczas warsztatu wyjaśniamy, w jaki sposób różnorodne style przywódcze wpływają na sukcesy w sprzedaży. Jakie narzędzia przywódcze sprawdzają się w codziennej pracy sprzedażowej? Co dodaje dynamiki zespołowi sprzedażowemu? Jakie są fazy rozwoju każdego zespołu sprzedażowego?
Celem warsztatu jest wyposażenie menedżera Twojej organizacji w niezbędne narzędzia przywódcze i pokazanie jak przekształcić handlowców w jeden, mocno zorientowany na cele zespół.
Krytyczne czynniki sukcesu w sprzedaży
Rola i obowiązki menedżera sprzedaży
- Opis zadań i praktyczne wdrożenie
- Ustalanie priorytetów i praca nad podstawami
Oczekiwania wobec menedżera sprzedaży
- Co sprzedawcy myślą o liderze sprzedaży?
- Zapobieganie demotywacji – „grzech śmiertelny”
Uzgadnianie celów motywacyjnych
- Bicie zeszłorocznych wyników – o co chodzi?
- Ustalanie konkretnych celów sprzedażowych
Planowanie, kierowanie i kontrola procesu realizacji celu
- Kontrolowanie to nie wszystko – ale bez kontroli ani rusz
- Znalezienie odpowiedniej równowagi bez utraty pracowników
Wszechstronna informacja dla działu handlowego
- Komunikacja w zarządzaniu zespołem sprzedażowym
- Jakich błędów unikać?
Nagrody – materialne i niematerialne
- Co i kiedy powinno być osiągnięte?
- Co pomaga bardziej aniżeli premia?
Trudne zachowania – metody
- Jak radzić sobie ze średnim i niższym personelem?
- Jak pomyślnie prowadzić kryzysowe rozmowy z pracownikami?
Motywowanie po błędach
- Praca nad błędami
- Sposoby wyjścia z „doliny łez”