Sprzedaż B2C. Sprzedaż detaliczna/Klientowi końcowemu

Powodzenie w sprzedaży detalicznej– to przede wszystkim orientacja na doświadczenia Klienta. Liczy się każdy moment: Klient wchodząc do sklepu sygnalizuje zainteresowanie a często chęć dokonania zakupu. Od tego jak szybko zostanie stworzona – krótka przecież – więź pomiędzy sprzedawcą a Klientem zależy czy trafnie zdiagnozujemy/dotrzemy do Niego z właściwą ofertą i dokonamy sprzedaży.

W jaki sposób dotrzeć do prawdziwych potrzeb Klienta, w jaki sposób wykraczać poza Jego oczekiwania, działając wielokroć w okolicznościach mało sprzyjających jakimi są: gwar, ruch, wiele zakłóceń zewnętrznych? Nasze szkolenia uwzględniają rzeczywiste warunki.

Transakcje dokonywane w handlu detalicznym znacząco różnią się od rozmów handlowych w sektorze B2B, dlatego też wymagają doświadczonych trenerów, znających specyfikę sprzedaży sklepowej. Nasi trenerzy przeprowadzili wiele szkoleń zarówno na salach warsztatowych jak i wraz ze sprzedawcami w sklepach, przy półce. Brali udział w badaniach jako Tajemniczy Klient, przyglądając się i oceniając jakość pracy handlowców w kontaktach z Klientem detalicznym.

SprzedażB2C

Techniki sprzedażowe w handlu detalicznym
  • Najistotniejsze techniki i metody
  • W jaki sposób zastosować je bez „odgrywania roli”?
Postawa, strój, mowa ciała…
  • Rozwój cech osobistych: jak lepiej okazać się Klientowi?
  • Wykorzystanie mimiki i gestów w celu zwiększenia aktywności
Właściwe powitanie i obserwacja Klienta na „planie”
  • Przyjaźnie od początku (uśmiech oczu)
  • Profesjonalne zachowanie w pierwszych paru sekundach
Aktywny kontakt z Klientem
  • Alternatywne „otwarcia” zamiast „W czym mogę pomóc ?”
  • Życzliwość i sympatia kluczem do sukcesu!
Właściwe rozpoznanie potrzeb
  • Techniki zadawania pytań, które obecnie się sprawdzają
  • Twoje oczy także sprzedają. Właściwe spojrzenie sprzedawcy.
Sposoby sprzedaży uzupełniającej: Cross-selling
  • Sprzedaż dodatkowych/uzupełniających produktów/usług
  • Bez presji i stresu
Metody sprzedaży produktów droższych: Up-selling
  • Jak działa Up-selling?
  • Jakich błędów unikać?
Prezentacja produktu i właściwa argumentacja
  • Budowa dobrej argumentacji. Co jest istotne?
  • Metoda: miara korzyści/cena.
Ofiarność i szacunek podczas rozmowy handlowej
  • Sprzedaż sympatii i dobrych manier: dostarczenie Klientowi radości
  • Koncentracja na Kliencie
Pobudzanie do dokonania zakupu
  • W jaki sposób zachęcać do nabycia towaru?
  • Zaspokojenie specyficznych potrzeb Klienta
Rozmowa handlowa jako dobre oświadczenie
  • Olśniewająca prezentacja produktu
  • Sprzedaż, którą „czuć przez skórę”. Niedopowiedziane wartości
Emocje w rozmowie sprzedażowej
  • 10 zasad sprzedaży pomocnych w sprzedaży emocjonalnej
  • Niuanse, które czynią różnice
Radzenie sobie w trudnych sytuacjach
  • Właściwa reakcja na skargi i zastrzeżenia. Sygnał zainteresowania
  • Odpowiednie zachowanie w odpowiedniej sytuacji
Dobre i złe nawyki w sprzedaży
  • Sformułowania, których dobry sprzedawca nigdy nie używa
  • Co daje radość w kupowaniu?
Nie przegap momentu na zamknięcie transakcji
  • Niepozorne sformułowania, które Klient akceptuje
  • Doskonałe zamykanie transakcji
Oferta warsztatowa prezentowanego zakresu nie wyczerpuje złożoności problemu. Zgodnie z naszą metodyką, każdorazowo jest dopasowywana indywidualnie, w zależności od wielkości organizacji, grupy docelowej, rodzaju i zakresu projektowanych do przeprowadzenia zmian.
VSPA Design
Facebook