Sprzedaż emocjonalna (emotional selling)
Im więcej pozytywnych emocji towarzyszy kontaktowi z Klientem, tym łatwiej jest nawiązać współpracę a nawet doprowadzić do zamknięcia transakcji. Sprzedaż emocjonalna oznacza świadome i kontrolowane oddziaływanie na odczucia rozmówcy, powodowanie pozytywnych skojarzeń oraz uczuć na każdym etapie kontaktu/relacji. Niejednokrotnie rozmowie z Klientem towarzyszą negatywne sformułowania i problematyczne dyskusje. Negatywne wrażenia wywołują podświadome niepożądane napięcia ciała , w przeciwieństwie do skojarzeń pozytywnych, które powodują otwarcie i poczucie radości.
Przykładem tego typu zachowań są różne efekty pracy handlowców, pośród których są tacy, którzy potrafią sprzedać dwukrotnie więcej danego produktu/usługi nie zmieniając żadnych jego parametrów. W jaki sposób? Jakiej magii słów używają aby osiągnąć tak wysoką skuteczność? Odpowiedź leży właśnie w Sprzedaży emocjonalnej.
Sprzedaż emocjonalna odpowiada na pytania w jaki sposób wpłynąć na decyzje zakupowe, poprzez rozpoznanie emocji Klienta i jak kierować emocjami w rozmowie handlowej.
Efekt sprzedaży emocjonalnej
4 filary sukcesu w sprzedaży
- Pomoc specjalna: pozytywny wpływ emocji moich Klientów
Właściwe nastawienie
- Odpowiednie podejście jako motor napędowy – w jaki sposób je zmienić i zoptymalizować
- Wpływ osobowości na sukces lub porażkę
Podstawowe informacje na temat sprzedaży emocjonalnej
- Podstawy skutecznej komunikacji
- Zrozumienie i bycie zrozumianym (neurokomunikacja/mapa limbiczna)
Typy Klientów i najlepsze sposoby „radzenia” sobie z nimi
- 5 głównych typów Klientów i sposoby błyskawicznego rozróżniania
- Sprawdzone sposoby na początek rozmowy i dalszą konwersację
Właściwe stosowanie sprzedaży emocjonalnej
- Budowa emocjonalnego zaufania
- Różnice w efektach między twardymi i miękkimi negocjacjami
Efektywna rozmowa handlowa
- Pozytywne wpływanie na atmosferę rozmowy i konsultacji
- Słowa kluczowe, słowa wytrychy,
Rozwijanie świadomości własnego czucia emocjonalnego
- Wzmacnianie energii emocjonalnej w rozmowie sprzedażowej
- Jeszcze lepsze zrozumienie Klienta. Pogłębianie relacji.