Sprzedaż emocjonalna (emotional selling)

Im więcej pozytywnych emocji towarzyszy kontaktowi z Klientem, tym łatwiej jest nawiązać współpracę a nawet doprowadzić do zamknięcia transakcji. Sprzedaż emocjonalna oznacza świadome i kontrolowane oddziaływanie na odczucia rozmówcy, powodowanie pozytywnych skojarzeń oraz uczuć na każdym etapie kontaktu/relacji. Niejednokrotnie rozmowie z Klientem towarzyszą negatywne sformułowania i problematyczne dyskusje. Negatywne wrażenia wywołują podświadome niepożądane napięcia ciała , w przeciwieństwie do skojarzeń pozytywnych, które powodują otwarcie i poczucie radości.

SprzeEmocjo

Przykładem tego typu zachowań są różne efekty pracy handlowców, pośród których są tacy, którzy potrafią sprzedać dwukrotnie więcej danego produktu/usługi nie zmieniając żadnych jego parametrów. W jaki sposób? Jakiej magii słów używają aby osiągnąć tak wysoką skuteczność? Odpowiedź leży właśnie w Sprzedaży emocjonalnej.

Sprzedaż emocjonalna odpowiada na pytania w jaki sposób wpłynąć na decyzje zakupowe, poprzez rozpoznanie emocji Klienta i jak kierować emocjami w rozmowie handlowej.

 Efekt sprzedaży emocjonalnej

Emocjonlaność

4 filary sukcesu w sprzedaży
  • Pomoc specjalna: pozytywny wpływ emocji moich Klientów
Właściwe nastawienie
  • Odpowiednie podejście jako motor napędowy – w jaki sposób je zmienić i zoptymalizować
  • Wpływ osobowości na sukces lub porażkę
Podstawowe informacje na temat sprzedaży emocjonalnej
  • Podstawy skutecznej komunikacji
  • Zrozumienie i bycie zrozumianym (neurokomunikacja/mapa limbiczna)
Typy Klientów i najlepsze sposoby „radzenia” sobie z nimi
  • 5 głównych typów Klientów i sposoby błyskawicznego rozróżniania
  • Sprawdzone sposoby na początek rozmowy i dalszą konwersację
Właściwe stosowanie sprzedaży emocjonalnej
  • Budowa emocjonalnego zaufania
  • Różnice w efektach między twardymi i miękkimi negocjacjami
Efektywna rozmowa handlowa
  • Pozytywne wpływanie na atmosferę rozmowy i konsultacji
  • Słowa kluczowe, słowa wytrychy,
Rozwijanie świadomości własnego czucia emocjonalnego
  • Wzmacnianie energii emocjonalnej w rozmowie sprzedażowej
  • Jeszcze lepsze zrozumienie Klienta. Pogłębianie relacji.
 Oferta warsztatowa prezentowanego zakresu nie wyczerpuje złożoności problemu. Zgodnie z naszą metodyką, każdorazowo jest dopasowywana indywidualnie, w zależności od wielkości organizacji, grupy docelowej, rodzaju i zakresu projektowanych do przeprowadzenia zmian.
VSPA Design
Facebook