Sprzedaż przez rekomendację
80% transakcji jest wspierana pozytywną rekomendacją, a ponad 90% firm rozpoczynając biznes polega na rekomendacjach. Sprzedaż przez rekomendację jest bardzo efektywnym sposobem docierania do Klienta, ale wymaga odpowiedniego przygotowania organizacji i sprzedawców.
Od przybytku głowa nie boli. A jednak…
Ilość producentów, oferujących produkty o podobnych cechach i walorach użytkowych rośnie lawinowo. Kanały dystrybucyjne i sposoby dotarcia do odbiorcy są identyczne. To powoduje, że Klienci zalewani są ilością informacji, której nie nadążają przyswoić a niekiedy wręcz nie są w stanie zrozumieć.
Zobacz sprzedaż przez rekomendację w bankowości – szkolenie dla Doradców Klienta w banku
Efekt? Klient staje się zagubiony, nie jest w stanie ogarnąć i zróżnicować oferty rynkowej. Taka sytuacja wyjaśnia powód, dla którego zdecydowanie lepiej sprzedają się produkty markowe a Klienci opierają się na bazie doświadczeń osobistych.
Znaczenie zarządzania rekomendacjami
Wpływ na zwiększenie sprzedaży poprzez zarządzanie rekomendacjami
- Jak to zrobić w sposób profesjonalny?
- Co czyni różnicę?
Aktywna rekomendacja
- Klient jako decydująca siła zakupowa
- Samoświadomość w procesie aktywnej rekomendacji
Nie zostałeś zarekomendowany?
- Błędy i założenia związane z gotowością do rekomendacji
- Trafność kryteriów
Jacy ludzie mogą rekomendować?
- Nie tylko Klient
- Znaczenie satysfakcji
Nowoczesne metody aktywnej rekomendacji
- 3 –stopniowa procedura „przed”
- Bez naciskania, bez stresu: pytania, które przychodzą same
Postawa osobista
- Narzędzia retoryczne
- Błędy których należy się wystrzegać
Wyznaczenie celów rekomendacji
- Strategia rekomendacji wpisana w strategię organizacji
- Relacje z „dawcami” rekomendacji
Zobowiązania
- Konkretnie i na czas: podstawy rekomendacji
- Podziękowania za rekomendacje – forma nagradzania
Oferta warsztatowa prezentowanego zakresu nie wyczerpuje złożoności problemu. Zgodnie z naszą metodyką, każdorazowo jest dopasowywana indywidualnie, w zależności od wielkości organizacji, grupy docelowej, rodzaju i zakresu projektowanych do przeprowadzenia zmian.