Sprzedaż przez rekomendację

80% transakcji jest wspierana pozytywną rekomendacją, a ponad 90% firm rozpoczynając biznes polega na rekomendacjach. Sprzedaż przez rekomendację jest bardzo efektywnym sposobem docierania do Klienta, ale wymaga odpowiedniego przygotowania organizacji i sprzedawców.

Od przybytku głowa nie boli. A jednak…

Ilość producentów, oferujących produkty o podobnych cechach i walorach użytkowych rośnie lawinowo. Kanały dystrybucyjne i sposoby dotarcia do odbiorcy są identyczne. To powoduje, że Klienci zalewani są ilością informacji, której nie nadążają  przyswoić a niekiedy wręcz nie są w stanie zrozumieć.

Zobacz sprzedaż przez rekomendację w bankowości – szkolenie dla Doradców Klienta w banku

Efekt? Klient staje się zagubiony, nie jest w stanie ogarnąć i zróżnicować oferty rynkowej. Taka sytuacja wyjaśnia powód, dla którego zdecydowanie lepiej sprzedają się produkty markowe a Klienci opierają się na bazie doświadczeń osobistych.

Znaczenie zarządzania rekomendacjami

rekomendacje

Wpływ na zwiększenie sprzedaży poprzez zarządzanie rekomendacjami
  • Jak to zrobić w sposób profesjonalny?
  • Co czyni różnicę?
Aktywna rekomendacja
  • Klient jako decydująca siła zakupowa
  • Samoświadomość w procesie aktywnej rekomendacji
Nie zostałeś zarekomendowany?
  • Błędy i założenia związane z gotowością do rekomendacji
  • Trafność kryteriów
Jacy ludzie mogą rekomendować?
  • Nie tylko Klient
  • Znaczenie satysfakcji
Nowoczesne metody aktywnej rekomendacji
  • 3 –stopniowa procedura „przed”
  • Bez naciskania, bez stresu: pytania, które przychodzą same
Postawa osobista
  • Narzędzia retoryczne
  • Błędy których należy się wystrzegać
Wyznaczenie celów rekomendacji
  • Strategia rekomendacji wpisana w strategię organizacji
  • Relacje z „dawcami” rekomendacji
Zobowiązania
  • Konkretnie i na czas: podstawy rekomendacji
  • Podziękowania za rekomendacje – forma nagradzania
Oferta warsztatowa prezentowanego zakresu nie wyczerpuje złożoności problemu. Zgodnie z naszą metodyką, każdorazowo jest dopasowywana indywidualnie, w zależności od wielkości organizacji, grupy docelowej, rodzaju i zakresu projektowanych do przeprowadzenia zmian.

 

VSPA Design
Facebook