Cross-selling & Up-selling

Dokonując wyboru konkretnego produktu bądź usługi, Klient okazuje zaufanie będące przyczyną podjęcia decyzji. Na tym etapie warto pokusić się o wygenerowanie dodatkowej sprzedaży bądź zaoferowanie produktu o większej wartości.

Podstawą w takiej sytuacji jest poprawne rozpoznanie potrzeb Klienta i uzupełnienie luki, z której Klient może nie zdawać sobie sprawy przed podjęciem ostatecznej decyzji.  Należy natomiast bezwzględnie wspomnieć o konieczności posiadania doskonałej wiedzy dotyczącej własnej oferty i pewności siebie przy w operowaniu wiedzą. W innym przypadku – zaufanie – które było podstawą podjęcia wstępnej decyzji Klienta, może błyskawicznie lec w gruzach.

Taka sytuacja sprzedażowa jest w wielu przypadkach zaniedbywana bądź stanowi jednostkowe zdarzenia. Niniejsze szkolenie pokazuje w jaki sposób systematycznie zwiększać wielkość a przede wszystkim rentowność pojedynczych transakcji wykorzystując cross-selling i up- selling.

 CrossSelling

Korzyści związane z cross-selling i up-selling
  • Uświadomienie sprzedawcom potencjału cross/up-sellingu
  • Skuteczna eliminacja oporów wewnętrznych w zakresie doradzania.
W jaki sposób zaplanować systematyczny proces?
  • Nie marnuj żadnej okazji, postaw na systematyczną pracę
  • Sukces zaczyna się od dobrego planowania
Możliwości rozpoznania potrzeb Klienta
  • Są inne pytania aniżeli tylko techniczne
  • Od potrzeb do … konkretnych potrzeb
Rozpoznanie sygnałów kupna i motywów zakupu
  • Słuchanie i obserwacja: Klient ujawnia więcej niż chce
  • Zamiana sygnałów sprzedażowych na sukces transakcyjny
Argumenty za proaktywnym cross-selling i up-selling
  • Kształtowanie przekonujących argumentów
  • Sprzedaż bez presji – komunikacja z Klientem
Ukierunkowane wsparcie decyzji zakupowych
  • Świadome operowanie obiekcjami bez utraty Klienta
  • Jak nie omawiać decyzji zakupowych?
Wzmocnienie pewności siebie
  • Kompetencje sprzedawcy w sytuacji cross-selling i up-selling
  • Celowe wykorzystanie komunikacji niewerbalnej
Świadome budowanie „pomostu w przyszłość”
  • Pozostawienie wrażenia profesjonalizmu w roli doradcy
  • Sprawne i eleganckie użycie technik zamykających
Oferta warsztatowa prezentowanego zakresu nie wyczerpuje złożoności problemu. Zgodnie z naszą metodyką, każdorazowo jest dopasowywana indywidualnie, w zależności od wielkości organizacji, grupy docelowej, rodzaju i zakresu projektowanych do przeprowadzenia zmian.
VSPA Design
Facebook