Opowiadanie historii – Storytelling
Jedną ze skuteczniejszych technik sprzedaży jest opowiadanie historii – Storytelling. To nic innego, jak prawdziwe historie opisujące sytuacje/ zdarzenia, które mają związek (najlepiej pozytywny w finale) ze sprzedawaną usługą lub produktem. Sztuka oczywiście polega na właściwym wykorzystaniu tego narzędzia i jego poprawnej konstrukcji.
Dobrze dopasowane opowieści/historie pozostawiają w głowie słuchacza lepszy i trwalszy efekt aniżeli stosy liczb i specyfikacje techniczne razem wzięte. Sprzedawca nie jest postrzegany jako ktoś, kto chce coś sprzedać lecz jako ktoś kto opowiada historię – storyteller. Sprzedaż poprzez opowieść – storytelling – jest sympatyczniejsza oraz dyskretniejsza i „przemyca” pożądany komunikat. Wiarygodna i bazująca na emocjach historia powoduje często, że słuchacz mimowolnie staje się ambasadorem marki lub produktu. Finalnie jednak, jest to historia która sprzedaje, prowadząc do „zakotwiczenia” w świadomości słuchacza i poprzez zafascynowanie w przekonujący sposób zachęca do zakupu.
W jaki sposób stworzyć zapamiętywalną historię?(kliknij)
Podczas warsztatów Storytelling stworzysz i będziesz rozwijał różne historie, testując jednocześnie ich skuteczność i wprawiając się do wykorzystania w praktyce sprzedażowej.
Elementy dobrej historii
Czym jest Storytelling?
- Definicja, struktura, przeszkody i okazje
- Wykorzystanie historii w sprzedaży
Znajomość produktu to nie wszystko
- Skuteczność sprzedaży z wykorzystaniem opowieści
- Konkretne i udane przykłady z praktyki
Co może być komunikowane za pomocą historii?
- Wartości, filozofia, kultura i postawa
- Technologia, zastosowanie, liczby, daty i fakty
W jaki sposób „upchnąć” istotne fakty w opowieść?
- Tworzenie atrakcyjnych mini opowieści
- Przekaz w mini opowieści
Techniki Storytelling
- Metafory, przykłady, doświadczenia i anegdoty
- Wprowadzenie, część główna, akcja i podsumowanie
Rodzaje Opowiadań
- Opowieści o firmach, przedsiębiorcach, produkcie, edukacji, opowieść łącząca
- Historia przełamujące opór Klienta i zwiększające poziom motywacji
Zastosowanie w praktyce
- Tworzenie własnych opowiadań do wykorzystania w praktyce
- Wykorzystanie własnej historii
Oferta warsztatowa prezentowanego zakresu nie wyczerpuje złożoności problemu. Zgodnie z naszą metodyką, każdorazowo jest dopasowywana indywidualnie, w zależności od wielkości organizacji, grupy docelowej, rodzaju i zakresu projektowanych do przeprowadzenia zmian.