Opowiadanie historii – Storytelling

Jedną ze skuteczniejszych technik sprzedaży jest opowiadanie historii – Storytelling. To nic innego, jak prawdziwe historie opisujące sytuacje/ zdarzenia, które mają związek (najlepiej pozytywny w finale) ze sprzedawaną usługą lub produktem. Sztuka oczywiście polega na właściwym wykorzystaniu tego narzędzia i jego poprawnej konstrukcji.

Dobrze dopasowane opowieści/historie  pozostawiają w głowie słuchacza lepszy i trwalszy efekt aniżeli stosy liczb i specyfikacje techniczne razem wzięte. Sprzedawca nie jest postrzegany jako ktoś, kto chce coś sprzedać lecz jako ktoś kto opowiada historię – storyteller. Sprzedaż poprzez opowieść  – storytelling – jest sympatyczniejsza oraz dyskretniejsza i „przemyca” pożądany komunikat. Wiarygodna i bazująca na emocjach historia powoduje często, że słuchacz mimowolnie staje się ambasadorem marki lub produktu. Finalnie jednak, jest to historia która sprzedaje, prowadząc do „zakotwiczenia” w świadomości słuchacza i poprzez zafascynowanie w przekonujący sposób zachęca do zakupu.

 W jaki sposób stworzyć zapamiętywalną historię?(kliknij)

Podczas warsztatów Storytelling stworzysz i będziesz rozwijał różne historie, testując jednocześnie ich skuteczność i wprawiając się do wykorzystania w praktyce sprzedażowej.

Elementy dobrej historii

StoryTelling

 

Czym jest Storytelling?
  • Definicja, struktura, przeszkody i okazje
  • Wykorzystanie historii w sprzedaży
Znajomość produktu to nie wszystko
  • Skuteczność sprzedaży z wykorzystaniem opowieści
  • Konkretne i udane przykłady z praktyki
Co może być komunikowane za pomocą historii?
  • Wartości, filozofia, kultura i postawa
  • Technologia, zastosowanie, liczby, daty i fakty
W jaki sposób „upchnąć” istotne fakty w opowieść?
  • Tworzenie atrakcyjnych mini opowieści
  • Przekaz w mini opowieści
Techniki Storytelling
  • Metafory, przykłady, doświadczenia i anegdoty
  • Wprowadzenie, część główna, akcja i podsumowanie
Rodzaje Opowiadań
  • Opowieści o firmach, przedsiębiorcach, produkcie, edukacji, opowieść łącząca
  • Historia przełamujące opór Klienta i zwiększające poziom motywacji
Zastosowanie w praktyce
  • Tworzenie własnych opowiadań do wykorzystania w praktyce
  • Wykorzystanie własnej historii
Oferta warsztatowa prezentowanego zakresu nie wyczerpuje złożoności problemu. Zgodnie z naszą metodyką, każdorazowo jest dopasowywana indywidualnie, w zależności od wielkości organizacji, grupy docelowej, rodzaju i zakresu projektowanych do przeprowadzenia zmian.

 

 

VSPA Design
Facebook